Campanya de publicitat internacional
Des del 1984, la imatge de la marca turística Espanya ha estat associada al famós Sol de Miró, logotip del turisme espanyol que ha presidit des de llavors les diferents campanyes de publicitat posades en marxa per Turespaña. Aquest emblema el va crear el 1983 Joan Miró, que el va cedir gratuïtament al Govern espanyol per a la promoció d'Espanya a l'exterior. Avui dia continua sent un referent a nivell mundial que ha estat imitat per nombrosos països. Entre l'adopció d'aquest logotip i el llançament de l'actual campanya «España es parte de ti» l'any 2017, s'han posat en marxa 9 campanyes publicitàries que han transmès una imatge modernitzada d'Espanya per convertir-la en una destinació turística de referència.Fins a finals de la dècada dels 60, la publicitat es va dirigir cap a un turisme eminentment cultural, d'alt nivell social i sense una estacionalitat o ubicació geogràfica determinada. Van ser els anys de l'«Espanya és diferent», un eslògan ja llegendari en la història de la publicitat al nostre país. Posteriorment i fins a pràcticament finals dels 70, la publicitat va anar centrant-se sobretot en el sol, les platges i les festes per buscar un turisme més lúdic i popular.
El concepte
You Deserve Spain és una campanya que continua el concepte Et mereixes Espanya amb un enfocament totalment renovat i adaptat al moment actual. Ha estat especialment dissenyada per al període de recuperació econòmica del sector, amb l'objectiu de mantenir el lideratge d'Espanya com a destinació turística internacional. Per això, la seva creativitat apel·la a les emocions positives i als moments únics per gaudir d'unes vacances inoblidables al nostre país, perquè ara et mereixes Espanya.
Target i peces de campanya
El target de You Deserve Spain són 4 grans grups: famílies amb fills, sèniors, joves i adults sense fills. Es tracta d'una campanya «multidestinació» que mostra els protagonistes de les peces creatives a diferents punts de la nostra geografia: platja mediterrània, paisatge natural, poble costaner, ciutat patrimoni, gran destinació urbana, camí de Sant Jaume, etc. Així mateix, la campanya abasta diversos productes i segments: enogastronomia, cultura, roadtrip, esport, turisme Premium, vida nocturna, LGTBI.La campanya manté la tipografia i «look & feel» de You Deserve original, afegint nous colors en funció dels targets, destinacions i productes. Es compon de 16 gràfiques o visuals en formats verticals i horitzontals, 4 vídeos dirigits a sengles targets de 20« de durada, i 25 vídeos breus de 6»/10«, especialment dissenyats per a suports digitals, que aporten notorietat a la marca i són fàcils de recordar.
Estratègia global de publicitat
En el marc de la seva estratègia global publicitària, Turespaña desenvolupa el 2023 tres tipus de campanyes amb objectius ben diferenciats que abasten la totalitat del funnel. En primer lloc, les campanyes de Branded Content o contingut promocionat que es duen a terme amb suports i mitjans líders van dirigides a targets Prèmium, i el seu objectiu és la consideració. En segon lloc, les campanyes You Deserve Spain i Aniversario Picasso, ambdues amb un objectiu de consideració. Finalment, les campanyes de Coop en col·laboració amb OTAS/Plataformes turístiques i diferents destinacions espanyoles, que tenen un clar objectiu de conversió.
Activació de la campanya
Dins del calendari d'activació de campanyes publicitàries del 2023, You Deserve Spain té dues fases. La primera, durant el mes de març-abril, es dirigeix als »early bookers«, en concret a famílies amb fills del mercat britànic. Posteriorment, la campanya Late Summer se centra en la temporada de tardor i es dirigeix a les parelles sense fills, sèniors i joves del mercat nord-americà i LATAM.
Imatges